فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: دشمن همیشه در صدد ضربه زدن هست پیام تبریک شی جین‌پینگ به پوتین اوجی: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۶۷۶ رسیده است جشن گرامیداشت روز دختر؛ «دختران آرمانی» | رئیس‌جمهور: دختران امروز آینده‌سازان و نقش‌آفرینان کشور هستند وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس به اندازه مرحله اول مهم است | آخرین اخبار از صدور گواهینامه موتور برای بانوان سخنگوی دولت: برخی چهره‌های سیاسی برای اینکه عملکردشان با امروز مقایسه نشود، دست به فضاسازی می‌زنند دهقان: دارایی بلوکه‌شده در عراق نداریم | جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود گزارش دیوان محاسبات درباره عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است ویدئو | جنگنده‌های اسرائیل محل استقرار چادر‌های آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند زارع‌پور: آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور رسید مقاومت فلسطین با نیرو‌های اشغالگر در شرق رفح درگیر شد امیرعبداللهیان: زمینه برای آتش‌بس دائمی و حل مساله در غزه فراهم است اینفوگرافی | مقایسه ۳ سال دولت رئیسی در مقابل ۸ سال دولت روحانی استقرار ۲۸ شعبه اخذ رأی سیار در کلات | ۲۷ هزار نفر در کلات واجد شرایط رأی‌دادن هستند وزیر امور خارجه کشورمان: خواسته ایران و مصر برقراری روابط دیپلماتیک است رئیس مجلس: سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد ده‌ها سرباز حین رزمایش ناتو در سوئد زخمی شدند وزارت خارجه روسیه: حمله اسرائیل به رفح منجر به فاجعه انسانی می‌شود هشدار پادشاه اردن برای عواقب کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح
سرخط خبرها

وزیر صمت: افزایش قیمت خودرو متاثر از بازار است| عرضه و تقاضای خودرو متوازن نیست+ فیلم

  • کد خبر: ۱۴۱۰۹۳
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
وزیر صمت: افزایش قیمت خودرو متاثر از بازار است| عرضه و تقاضای خودرو متوازن نیست+ فیلم
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه در آبان ماه ۱۲۲ هزار دستگاه انواع خودرو تولید شد، گفت: قیمت آشفته بازار خودرو متاثر از عدم توازن بین عرضه و تقاضاست و با افزایش تولید و واردات خودرو این بازار به تعادل می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدرضا فاطمی‌امین در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره وضعیت بازار خودرو و روند افزایشی قیمت‌ها اظهار داشت: نرخ ارز از پنج مسیر روی بازار‌های کشور تاثیر می‌گذارد؛ یکی روی مواد اولیه است که سبب می‌شود قطعات وارداتی کالایی، چون خودرو افزایش یافته و قیمت تمام شده خودرو نیز افزایش یابد. نکته اینجاست که از این مسیر قیمت خودرو افزایش نیافته است بلکه اکنون قیمت تولید کننده داریم که در ثبت نام‌ها داریم و دیگری قیمت بازار است که گاهی تا ۳۰۰ میلیون بیشتر از قیمت تولیدکننده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: آنچه در دو سه ماهه اخیر آشفتگی در بازار خودرو ایجاد کرده، قیمت‌های بازار است و افزایش قیمت‌های بازار ناشی از افزایش قیمت قطعات خودرو نیست بله از این مسیر است که، چون عرضه و تقاضای خودرو متوازن نیست، خودرو به نادرستی تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده است و کسانی که می‌خواهند ارزش پول خود را حفظ کنند، اقدام به خرید خودرو می‌کنند.

فاطمی‌امین ادامه داد: در چنین شرایطی وقتی قیمت دلار بالا می‌رود، قیمت خودرو هم افزایش می‌یابد و با کاهش آن، قیمت خودرو‌ها هم کاهشی می‌شود. اگر به روند دو سال پیش نگاه کنید، می‌بینید که قیمت بازار با قیمت ارز تغییر کرده است. راه‌حل این است که عرضه و تقاضا را در بازار خودرو متعادل کنیم.

وی با بیان اینکه روند تولید خودرو رو به رشد است، گفت: در آبان ماه ۱۲۲ هزار دستگاه انواع خودرو تولید شد که در پنج سال گذشته بی‌نظیر بود؛ اکنون تولید خودروسازان به بیش از ۶۰ هزار خودرو رسیده است و تقریبا تا آخر آذرماه خودروسازان توانسته‌اند به اندازه کل سال قبل تولید داشته باشند. حل مشکل تقاضای انباشته در بازار خودرو زمانبر است. این کار دو راه‌حل بیشتر ندارد، افزایش تولید و واردات.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واردات خودرو از سوم آبان ماه نهایی شد، خاطرنشان کرد: دو ماه از نهایی شدن آیین نامه واردات خودرو گذشته است و همین روز‌ها اولین محموله خودروی وارداتی وارد گمرک می‌شوند؛ ما برنامه عرضه گسترده خودرو‌های وارداتی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

فاطمی‌امین تصریح کرد: برآورد ما این است که با توجه به افزایش تولید که در ماه‌های آینده نیز افزایش پیدا خواهد کرد و نیز واردات خودرو، بازار می‌تواند به تعادل برسد، اما نکته اینجاست که ما هم در بازار مسکن و در بازار خودرو و بازار کالا‌های سرمایه‌ای یکسری قواعد بازدارنده برای تقاضا‌های هیجانی کم داریم مثل قانون مالیات بر عایدی سرمایه که در بسیاری از کشور‌ها اجرا می‌شود و بازار را تنظیم می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->